vrijdag 28 februari 2020

Deze kaart heb ik gemaakt met de stempels die deze maand nieuw uitgekomen zijn.
Gebruikte materialen:
CS1048 - Colorful Silhouette - Botanical
 En de Stamp Master advanced (LR0029), de brayer (LR0019) en de craft plate square 10cm (LR0017) heb ik hier ook bij gebruikt.
De inkt heb ik ooit gekocht en heet Autumn.

Eerst heb ik de geel, rood en groen aangebracht op de craft plate en deze met de brayer uitgerold
En daarna heb ik daarmee een afdrukje gemaakt op wit stempelpapier. De craft plate past ook mooi in de Stamp Master zodat, als je afdrukje niet helemaal gelukt is, je op diezelfde plaats nogmaals een afdruk kunt maken.

Daarna heb ik met een blad stempel een rand om het vierkant gestempeld.
Deze heb ik op een acrylblokje gedaan zodat ik makkelijker op de bladeren 2 kleuren inkt kon aanbrengen.

Toen dat goed gedroogd was ben ik de bloemen gaan stempelen. Dit heb ik weer met de Stamp Master gedaan.
Omdat ik de bloemen niet helemaal dezelfde kleur wilde hebben. Heb ik voorzichtig de verschillende onderdelen steeds een ander kleurtje gegeven.
Zoals je op de foto's ziet worden sommige onderdelen, die je een andere kleur wilt geven, toch ook groen (in dit geval). Maar doordat je later weer met andere kleuren gaat stempelen krijg je hier door ook een beetje schaduw effect.
Hoe meer lagen je op een bloem stempelt hoe donkerder het wordt. En verschillende kleuren inkt geven weer een ander effect.

De maten nog even van de kaart:
Stempelpapier: 13x13cm.
Aubergine kleurig kaartenkarton: 13,5x13,5cm
Legergroen kaartenkarton: 14,5x14,5cm
Hagelwit dubbele kaart: 15,5x15,5cm

Een fijn weekend alvast!

2 opmerkingen:

Buttons toevoegen
sjanie zei

Prachtig kaartje, Sigrid.

Groetjes, Sjanie

Trijntje zei

Dit is ook zo mooi. Heb ook fit soort kaarten gemaakt. Heb me door jou laten inspireren bedankt voor het laten zien v an je mooie creaties. Groeten Trijntje