maandag 29 maart 2021

De hortensia staat ook bij mij in de tuin. Heb verschillende kleuren behalve die mooie blauwe .......... 
Tja, dan moet ik op een andere grondsoort gaan wonen. In de klei wordt alles roze. Maar gelukkig met inkt en papier kun je ze allerlei kleuren geven. Ook kleuren die in het echt niet bestaan.

Eerst heb ik alle bloemen met de LR0703 (Anja's Hycrangea) uit wit papier gestanst. Ik heb hier nu Papicolor hagelwit (930) voor gebruikt. Maar aquarelpapier gaat natuurlijk ook heel goed. Gewoon even uitproberen op een klein stukje wat voor jou het beste werkt.

Daarna heb ik de bloemen met verschillende kleuren distress oxiden gekleurd. Van links naar rechts.
1. Tumbles glass en shabby shutters
2. Twisted citron
3. Blueprint sketch, dusty concord en kitsch flamingo
4. Gathered twigs en crackling campfire. (Experimentje. Geen idee of het wat wordt)

En toen de heleboel nat gespoten zodat de kleuren door elkaar heen gaan lopen en ze een beetje gingen vervagen. Deze goed laten drogen. Vervorm de blaadjes een beetje zodat ze een natuurlijke vorm krijgen als het papier nog iets vochtig is.
Druk een paar keer de pad op je craftsheet en spuit de inkt een beetje nat. Voor deze bloemen heb ik black soot gebruikt. Maak je waaierpenseel met de inkt nat en spetter hiermee op je bloemen door kleine tikjes boven op je penseel te geven. Let wel op dat er niks bij je gespetter in de buurt ligt want anders komt dat er ook onder te zitten. Dit weer laten drogen.

En dit zijn de bloemen die ik alvast gemaakt heb. De linkerrij heb ik allemaal alleen met black soot bespetterd.
De rechtse rij:
Bovenste: twisted citron.
Middelste: black soot en dusty concord
Onderste: vintage photo

Maar zo zijn er nog veel meer leuke kleurencombinaties te bedenken. En zo kun je de bloemen aan de kleuren van je dessinpapier aanpassen.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes


3 opmerkingen:

Buttons toevoegen
jackelien zei

Hoi
Wat een mooie bloemen heb je gemaakt.
Groetjes Jackelien

Anita zei

Moet je hier komen wonen. Mijn hortensia's worden bijna allemaal blauw en paars. Jammer want wil graag roze....haha!

De Hobbyzolder zei

Mooi!! Dank je wel voor de duidelijke uitleg!! Ik ga het ook proberen
Groetjes Cecile