dinsdag 29 maart 2022

Vlinders doen het altijd goed op een kaart. Een romantische kaart of een wat moderne kaart. Het kan allemaal.



Deze vlinder heb ik ingekleurd met Distress inkt. Heb de kleuren gathered twigs, mustard seed en rusty hinge gebruikt.
Door de vlinder te stempelen met zwarte stempelinkt en dan hier overheen clear embossingpoeder te strooien en deze te verhitten blijft de zwarte stempelinkt mooi zwart na het inkleuren.

De vlekken op het stempelpapier zijn gemaakt met rusty hinge en black soot Distress inkt. Dit keer heb ik niet rechtstreeks het stempelpapier in de Distress inkt gedrukt. Maar ik heb nu het plastic velletje, waar de vlinder op geplakt is, in de inkt gedrukt en daarna dat velletje op het stempelpapier gedrukt. Op deze manier heb je meer controle over waar de vlekken op je papier komen.

De echt zwarte spetters zijn gemaakt met zwarte acryl verf. 


Met stroken van 0,5 en 1 cm heb ik een soort vlechtwerk op het papier gemaakt.
Op de stroken heb ik eerst gestempeld met zwarte stempelinkt. Daarna zijn de stroken met black soot of met rusty hinge Distress inkt gekleurd.

Ik had niet echt roestkleurig papier dus heb stempelpapier gewoon weer met Distress inkt gekleurd. Past het er precies bij!

Was weer even lekker kliederen.

Groetjes


Gebruikte materialen:
MM1624 - Doodle stripes
MM1644 - Art stamps - Airplane
TC0894 - Tiny's Butterfly XL

4 opmerkingen:

Buttons toevoegen
bolletjelucky.blogspot.com zei

Heel mooi, mooie rustige kleuren.
Lieve groetjes Miranda

marja zei

Wat een geweldige kaart. Even wat heel anders en door je leuke kleurgebruik krijgt t een hele stoere uitstraling. Complimenten. Groetjes Marja

jackelien zei

Wauw erg mooi
Groetjes Jackelien

Anita zei

Super gaaf Sigrid