maandag 30 juli 2018

Heb afgelopen weekend deze kaarten gemaakt. Wilde even een andere techniek uitproberen.

Eerst heb ik de bloemen met watermark inkt op het stempelpapier gestempeld en daaroverheen wit embossingpoeder gestrooid waarna deze verhit is met een heattool.
Gebruikte materialen:
KJ1721 - Karin Joan - Gefeliciteerd
KJ1722 - Karin Joan - Floralia
Daarna heb ik het stempelpapier ingekleurd met distress oxide inkt.
De blauw/groene is gekleurd met mermaid lagoon en peackock feathers.
De "rode" is gekleurd met candied apple en abandoned coral.
Daarna heb ik de bloemen met water en een kwastje lichtjes ontkleurd. Heb 2x een rondje gemaakt op de kaart.
Toen alles droog was, zijn de bloemen op de blauwe kaart ingekleurd met twisted citron distress oxide en de bloemen op de rode kaart met squeezed lemonade distress oxide.

Het woord gefeliciteerd heb ik 2x uit wit en 1x uit grijspapier gestanst voor de blauwe kaart. Die heb ik allemaal op elkaar geplakt. Gaf wel een leuk effect.

De witte stippen op de kaart zijn erop gezet met een witte gelpen.

Bijpassende papiertje op gezocht. Vond de kleur lentegroen (908) wel goed bij de blauwe kaart passen en abrikoos (924) van Papicolor bij de rode.

Op naar de volgende kaarten.
Misschien kerst?

Een fijne maandag!

1 opmerking:

Buttons toevoegen