vrijdag 6 juli 2018

Zal de zebra er nog steeds zo blij uitzien tegen de tijd dat de leeuwen honger krijgen?
AK0071 - Eline's savanne background
COL1447 - Eline's zebra/donkey, COL1455 - Eline's lion/tiger, CR1355 - Grass, 

CR1374 - Box card, CR1402 - Bency card
LR0478 - Hibiscus & tropical leaves

Papicolor papier: zwart (901), azuurblauw (904), dottergeel (910), oranje (911), licht blauw (919), caramel (926), hagelwit (930),olijfgroen (945)
De savanne achtergrond heb ik gesneden op 13cm x de gehele hoogte van het plaatje. Dit is geplakt op caramel kleurig papier van 13,5x10cm. Daarna is alles geplakt op azuurblauw papier van 14x10,5cm.
Ook de zijkanten heb ik beplakt: savanne achtergrond (3cm x hoogte plaatje), caramel kleurig papier (3,5x10cm) en azuublauw papier (4x10,5cm).

Uit de voorkant van de box-card heb ik een rechthoek gesneden van 12,5x9,5cm. Aan de onderkant en beide zijkanten, heb ik een rand van 1,3cm overgehouden.

Het gras heb ik een paar keer uit olijfgroen papier gestanst en deze aan de onderkant van de kaart bevestigd. Je houdt ook nog een stukje papier over waar het gras uitgestanst is. Dat heb ik gebruikt om dat als een soort "bladeren" en deze aan de bovenkant van de uitgesneden rechthoek bevestigd.

Op de zijkanten heb ik kleine stukjes van verschillende kleuren papier geplakt zodat die een beetje kleurden met de savanne achtergrond. Heb deze niet recht boven elkaar geplakt. Voor een speelser effect. Toen de lijm droog was heb ik de randen een beetje gelijk geknipt.

De leeuwen zijn uit caramel kleurig papier gestanst. Behalve hun ogen (zwart) en hun bek (hagelwit). De manen van de leeuw, de staarten, de neuzen heb ik met gathered twigs donkerder gekleurd. De neuzen heb ik het lichtste gelaten. De manen van de leeuw het donkerste.
Van hun bek het ik alleen de randen een beetje met gathered twigs aangezet.

Een fijn weekend!

5 opmerkingen:

Buttons toevoegen
Linda zei

Wauw Sigrid,
Wat een gaaf tafereel!
Ik krijg al spijt dat ik de leeuwen niet gekocht heb haha.
Het past super mooi bij elkaar.

Groetjes, Linda

Crea Astrid zei

Wowwww, wat een prachtige creatie. Zo waan je je in Afrika, heerlijk vakantie gevoel.

Fijn weekend.

Groetjes, Astrid.

Marleen zei

Hij is geweldig gaaf Sigrid!
Weer super mooi gemaakt.
Lieve groetjes, Marleen

Betha Horsmeier-Bouter zei

Helemaal geweldig Sigrid! Groetjes Betha

Judith Thoonen zei

Wat een super leuke bonkaart heb je gemaakt
Grt van Judith