zondag 30 augustus 2020

Dit easel hoedje zag ik al vaak op het internet verschijnen en vond hem zo leuk. Dus nu heb ik vakantie en mooi de tijd om hem te maken.
Gebruikte materialen:
Creatables: LR0430 (Leaf doily), LR0622 (Tiny's blackberries), LR0672 ( Round box & flower), LR0674 (Build-a-box set), LR0677 (Circle lay out)
CS1010 (Knuffels (NL))
PB7059 (Eline Autumn Whispers)

Werkwijze:
Om de grootste cirkels uit te snijden heb ik de grootste cirkel van LR0677 gebruikt (15cm). Uit creme kleurig papier heb ik een dubbele kaart gesneden van 15,5x15,5cm.
Daarop leg je dan de cirkel. Deze laat je aan de vouwkant een paar millimeter uitsteken zodat de cirkels aan elkaar vast blijven zitten.
Dan 1 van de 2 cirkels dubbelvouwen. Nog een cirkel uit stansen en deze op de gevouwen kant van de kaart plakken zodat je een easel-kaart krijgt.
Stans/knip uit dessinpapier 2 grote cirkels van 14,5cm. (Bij de Circle lay out mal is de een na grootste mal ook een mooie maat hiervoor. Deze dan alleen even omtrekken met potlood en dan uitknippen/snijden).

Stans met de LR0672 een cirkel (9cm) uit dessinpapier.
Snijd uit dessinpapier een strook van 29,6cm. Stans met LR0674 aan beide kanten haaientanden uit.
Maar doe dit zo, zodat je voor de middenstrook 2,5cm overhoudt. Hierdoor wordt hij niet zo hoog en past hij nog gewoon door de brievenbus als je hem wilt versturen.
Plak het kleine ronde doosje in elkaar en lijm het in het midden van de grote cirkel.
Ik heb het even een nachtje laten drogen zodat hij goed vast zat. Voor extra druk heb ik er nog de bak met babydoekjes er bovenop gezet zodat hij goed strak op de kaart gelijmd wordt.

En dan is het alleen maar afwerken.

En als je hem gaat maken. Heel veel succes ermee!

Fijn weekend!


1 opmerking:

Buttons toevoegen
Kaartenkraam zei

Deze staat ook nog op mijn to-do lijstje.
Prachtig hoedje is het geworden met heel mooi dessinpapier. ook de versiering is heel erg mooi.

groetjes van Ank