woensdag 4 september 2024

Ik heb de grote cijfers er weer eens bijgepakt. Ik heb hiervoor wit kaartenkarton van 28,5x12,5cm gebruikt en deze gerild op 9,5 en 19cm.

Ik heb eerst de rillijnen met potlood aan gegeven. Daarna zijn de cijfers met potlood omgetrokken zodat ik kon zien of ze zo een beetje naar mijn zin op hun plaats stonden.


Daarna heb ik op de achterkant van het dessinpapier dat ik wilde gebruiken de cijfers weer getekend en deze 2,5mm kleiner uitgesneden/geknipt.

Daarna was het alleen nog maar versieren met huisjes, gescheurd wit papier etc.

En natuurlijk een tekst.
Bij Marianne Design komen er hot-foil producten uit. Ik heb de tekst maar geen hot foil apparaat.
Dus ben de afgelopen dagen even aan het uitproberen geweest. Heb het met een oude Cuttlebug met oude platen geprobeerd.

Eerst maar eens de gewone tekst gestanst en geembosd. Tja het kan. Niet alle letters zijn even duidelijk. Misschien is het beter te zien als je ze met inkt een kleurtje geeft. Dat heb ik nog niet gedaan.
Het papier met masking tape op die andere mal vastgeplakt. En door de Cuttlebug gehaald met de plaat "instellingen" zoals ik normaal ook stans. Niet zo'n goed idee. Het apparaat had het er moeilijk mee. 
Het papier dus ook.

Daarna de extra papiertjes etc. tussen de platen vandaan gehaald om de druk op de mal en het papier te verkleinen.
Dat gaf een veel beter resultaat.

Ook maar eens geprobeerd wat er gebeurd als je inkt op de mal aanbrengt.
Ja, de ondergrond is een B-plaat van de Cuttlebug. Heb hem zovaak gebruikt maar doet het nog steeds.

En uiteindelijk kwam er dus deze bruine uit die ik op de kaart geplakt heb.
Het ligt natuurlijk helemaal eraan welk apparaat je hebt en hoe deze is afgesteld. Dat zal bij iedereen anders zijn. Bij mij werkte deze methode. Bij een ander apparaat is het waarschijnlijk weer anders en zou je zelf even moeten uitproberen wat het beste voor jouw apparaat werkt. Tenminste ........... als je dit wilt uitproberen.

Groetjes

Gebruikte materialen:
COL1537 - Houses by Marleen
CR1660 - Fijne Feestdagen vierkant by Marleen
CR1670 - Hot Foil - Fijne Feestdagen
LR0873 - Set of Pinetrees
PK9192 - Christmas at Home
PK9193 - Christmas at Home - Cardstock

Geen opmerkingen:

Buttons toevoegen